پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت فروشگاهی

۲ بازديد

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین روش ها برای فروش محصولات شماست. در دنیای امروزی همه کسب و کارها از فروش سنتی خارج شده اند و به سمت فروش اینترنتی گام نهاده اند. امروزه مشاغل و کسب و کارهایی موفق هستند که علاوه بر فروش فیزیکی در دنیای مجازی و اینترنت نیز حضوری فعال  داشته باشند، چرا که بیش از 60 درصد افراد کالاها و خدمات خود را از طریق اینترنت جستجو می کنند. با داشتن یک وب سایت متناسب با کسب و کارتان علاوه بر اینکه برند شما شناخته تر می شود و مشتریان جدیدی جذب می کنید، ارزش و اعتبار کسب و کار شما نیز بیشتر می شود. برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت فروشگاهی با ما همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

اولین و مهم ترین نیاز هر کسب و کاری برای حضور در فضای اینترنت داشتن یک سایت فروشگاهی است. فروشگاه آنلاین یا سایت فروشگاهی پلتفرمی است که کالاها و خدمات شما را از طریق اینترنت و وبسایت به مشتریان ارائه می دهد. مشتریان با وارد شدن به سایت و انتخاب محصولات و خدمات مورد نظر و روش های پرداخت و ثبت سفارش، کالا یا خدمات خود را دریافت می کنند. طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین روش ها برای فروش محصول و خدمات است. در واقع با طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید کسب و کارتان را گسترش دهید.

چرا طراحی سایت فروشگاهی مهم است؟

داشتن سایت فروشگاهی یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست. طراحی سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که کسب و کارتان را به طور کامل به مخاطب معرفی کنید.

امروزه بیش از 70 درصد از جمعیت ایران از اینترنت استفاده می کنند. پس این یک فرصت بزرگی است برای جذب مشتریان جدیدتر. با داشتن سایت به صورت 24 ساعت و 365 روز در دسترس هستید و فعالیتی دائمی خواهید داشت. وبسایت راهی ارزان برای دیده شدن شماست. راه اندازی یک مغازه بسیار پرهزینه تر از راه اندازی یک وب سایت است. به عبارتی ساخت فروشگاه اینترنتی از اجاره یک فروشگاه سودمندتر خواهد بود.

با داشتن سایت فروشگاهی دسترسی شما به روش های تبلیغاتی مانند گوگل بیشتر خواهد شد. تبلیغات در گوگل هدفمندترین تبلیغات است، چرا که تبلیغ شما زمانی به کاربر نشان داده می شود که کاربر دقیقا کلمات مرتبط با حوزه کاری شما را جستجو کرده باشد.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر سایت ها متمایز می کند. از عمده ویژگی سایت های فروشگاهی که آن را از سایر سایت ها متمایز می سازد، داشتن موارد زیر است:

  • دسته بندی محصولات برای دسترسی آسان
  • توضیح مختصر برای هر محصول
  • طراحی ساده اما پیشرفته
  • پیش نمایش محصولات
  • سرعت بارگذاری بالای صفحات
  • سبد خرید مشتری
  • تصاویر باکیفیت
  • درگاه پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • نمایش محصولات مرتبط و پیشنهادی
  • واکنش گرا بودن سایت
  • وبلاگ برای معرفی محصولات و سئوی سایت
  • کسب گواهینامه های امنیتی SSL
  • تاییدیه های دولتی و صنفی
  • عضویت کاربران
  • چت آنلاین

موارد استفاده طراحی سایت فروشگاهی

همان طور که از نام آن مشخص است این نوع از طراحی سایت مرتبط با کسب و کار آنلاین است، پس اگر دارای مغازه یا فروشگاه هستید، قصد فروش محصولی را دارید، تامین کننده یا سرمایه گذار هستید، شرکتی هستید و یا محصولی برای فروش دارید، بهترین روش برای کسب درآمد و توسعه کسب و کارتان ایجاد سایت فروشگاهی است.

طراحی سایت فروشگاهی دوربین مدار بسته

مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای فروشندگان

  1. فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی
  2. صرفه جویی در هزینه های جانبی مانند هزینه های اجاره،‌ بیمه، مالیات، هزینه دکوراسیون
  3. اطمینان از حفظ مشتریان
  4. قابلیت افزایش بازدید با بهره گیری از سئو
  5. دسته بندی محصولات
  6. برند سازی

مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای خریداران

یافتن سریع محصولات، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، تنوع محصولات و قدرت انتخاب و تصمیم گیری بهتر از مهمترین مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی برای خریداران است.

نکات مهم در ساخت فروشگاه اینترنتی

یک وب سایت فروشگاهی خوب باید دارای یک طراحی شفاف و قابل فهم برای مشتری باشد.

طراحی سایت فروشگاهی باید سازگار با موبایل باشد،‌ چرا که حدود سه چهارم خریدهای اینترنتی از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود. پس ضروری است که سایت شما ریسپانسیو یا واکنش گر باشد.

مهمترین دلیل خرید آنلاین، راحتی آن است. پس یک سایت فروشگاهی باید این امکان را به مشتریان بدهد که آنچه را که نیاز دارند به راحتی و سریع پیدا کنند.

استفاده از تصاویر با کیفیت نرخ تبدیل شما را تا 40 درصد افزایش می دهد. همچنین بهره گیری از اصول روانشناسی رنگ ها منجر به افزایش نرخ تبدیل سایت شما می شود. رنگ ها و تصاویر می توانند باعث ایجاد انگیزه در فرد و اقدام به خرید در فرد شوند.

یکی از دلایل رها کردن سبدهای خرید توسط کاربران،‌ هزینه های غیرمنتظره حمل و نقل، نیاز به ایجاد حساب کاربری و فرآیند پرداخت پیچیده است. پس سعی کنید یک تجربه پرداخت آسان به وجود بیاورید.

طراحی سایت فروشگاهی فشیال ایران

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

معمولا هزینه طراحی سایت فروشگاهی بر اساس نوع فروشگاه یا موضوع سایت،‌ سلیقه و بودجه کارفرما تعیین می شود. از عمده مواردی که بر قیمت پروژه طراحی سایت فروشگاهی تاثیر می گذارد، عبارتند از:

  • انتخاب دامنه و نام آن
  • انتخاب هاست
  • نوع قالب سایت
  • هزینه کد نویسی و نوع زبان برنامه نویسی سایت
  • تعداد محصولات سایت
  • پشتیبانی سایت
  • هزینه بازاریابی و تبلیغات

گرچه طراحی سایت فروشگاهی هزینه بر و زمان بر است، ما در شرکت افرند وب این نوید را به شما می دهیم که در کمترین زمان و با هزینه مناسب بهترین سایت فروشگاهی اختصاصی خودتان را خواهید داشت.

طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت با زبان اختصاصی؟

بسیاری از سایت ها از وردپرس در مدیریت محتوای وب سایت خود استفاده می کنند،‌ اما باید خاطرنشان کرد که وردپرس برای طراحی یک سایت حرفه ای و آنلاین فروشگاهی چندان جوابگو نخواهد بود و توانایی مدیریت و پردازش حجم زیادی از اطلاعات و محصولات شرکت را ندارد. برای طراحی سایت فروشگاهی و پیشیگیری از هزینه های اضافی می توانید از پلتفرم های قدرتمندی مانند ناپ کامرس استفاده کنید. اما برای طراحی حرفه ای سایت فروشگاه باید از زبان های برنامه ریزی خاصی استفاده کنید. زبان های برنامه نویسی متعددی برای طراحی سایت های فروشگاهی وجود دارد، از جمله این زبان ها می توان به زبان PHP، زبان برنامه ‌نویسی سی‌شارپ (ASP.NET Core)، زبان C# و فریم ورک ASP.NET اشاره کرد.

9 گام اساسی در طراحی سایت فروشگاهی

  1. انتخاب هدف فروشگاه اینترنتی و نوشتن طرح و برنامه
  2. انتخاب هاست مناسب
  3. انتخاب دامنه یا نام فروشگاه اینترنتی
  4. انتخاب لوگوی مناسب
  5. ساخت فروشگاه اینترنتی
  6. انتخاب قالب مناسب
  7. دریافت مجوزهای مربوطه
  8. اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت اینترنتی
  9. انتخاب روش ارسال کالا

طراحی سایت فروشگاهی 2

مراحل بعد از طراحی سایت فروشگاهی

بعد از اینکه کار طراحی سایت برای فروشگاه شما انجام شد، کار اصلی شروع می شود. در این مرحله باید اقدامات متعددی انجام شود تا بازدید از سایت و در نهایت فروش اینترنتی افزایش یابد. از جمله:

امنیت سایت

افزایش امنیت سایت یکی از گام های اساسی و مهم در طراحی سایت فروشگاهی است. اگر سایت از امنیت کافی برخوردار نباشد، احتمال حمله هکرها به آن سایت بیشتر خواهد بود.

بهبود سرعت سایت

با بهبود سرعت سایت علاوه بر اینکه رتبه بالاتری از طرف موتورهای جستجو کسب می کنید، تعداد کاربران و بازدید کنندگان راضی سایت شما نیز افزایش می یابند.

تولید محتوای مناسب

در طراحی سایت فروشگاهی محتوای با کیفیت و متناسب با کسب و کارتان باید از اولویت هایتان باشد. برای این کار می توانید از گوگل و یا ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید.

سئوی سایت

با بهینه سازی و سئوی سایت در رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد و در نتیجه فروش شما افزایش خواهد یافت.

تحلیل بازدید مشتریان از سایت

تحلیل و آنالیز مشتریان به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن داده های مختلفی از بخش های گوناگون سایت های فروشگاهی جمع آوری، تحلیل، تفسیر و ارزیابی می شوند. تحلیل درست این داده ها منجر به تصمیم گیری درست در زمینه بازاریابی خواهد شد.

تبلیغات و بازاریابی

با خلاقیت و نوآوری در تبلیغات می توانید کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید. رشد و توسعه کسب و کار با تبلیغات درست حتمی است.

مدت زمان طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی که دارای CMS اختصاصی باشد، به طور میانگین به 60 تا 120 روز کاری نیاز است. این مقدار با توجه به نوع محصولات و امکاناتی که باید طراحی و برنامه نویسی شوند، متغیر خواهد بود.

خدمات طراحی سایت فروشگاهی در افرند وب

داشتن سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتری از سراسر کشور و افزایش درآمد شما می شود. بیش از نیمی از افراد جامعه قبل از خرید مشاغل و خدمات آنلاین را جستجو می کنند. پس اگر وب سایتی ندارید،‌ مطمئن باشید هیچ  فرصتی برای گرفتن سهم بازار هم نخواهید داشت. شرکت افرند وب تمام خدماتی را که شما برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز دارید،‌ در اختیار شما قرار می دهد، از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رعایت تمام استانداردهای روز طراحی سایت فروشگاهی
  • برنامه نویسی و پیاده سازی کدها
  • بهینه سازی و سئوی سایت
  • آموزش و پشتیبانی کامل سایت اینترنتی شما
  • طراحی جذاب و منحصر به فرد
  • افزودن امکانات لازم برای توسعه سایت شما

کلام آخر

اگر به دنبال ساخت فروشگاه اینترنتی هستید، بهتر است در انتخاب شرکت طراحی سایت نهایت دقت را داشته باشید و قبل از هر اقدامی نمونه طراحی سایت های فروشگاهی را مشاهده کنید. برای مشاهده نمونه کارهای ما می توانید به سایت افرند وب مراجعه نمایید. همچنین می توانید از طریق تماس با ما از تجربیات موفق ما در زمینه طراحی سایت فروشگاهی از مشاوره رایگان تیم افرند وب نیز بهره مند شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.